„Jedno zdjęcie jest warte więcej niż 1000 słów”. Potrzebujemy zaledwie 2,5 sekundy aby zdecydować o zakupie produktu. W dobie Internetu wizualny przekaz jest najważniejszym bodźcem skłaniającym klienta do zrobienia zakupów. Dobre zdjęcie produktowe w Internecie sprzedaje produkt. Dobre zdjęcia reklamowe przyciągają do odwiedzin sklepów internetowych.
PACKSHOT
Jest to zdjęcie produktu wykonane najczęściej na białym tle ukazujące produkt i uwidaczniające najważniejsze cechy danego produktu. Ma na celu skuteczne skupienie uwagi na produkcie. Najczęściej polecam klientom 3-4 zdjęcia do jednego produktu. Daje to możliwość pokazania produktu z różnych stron czy perspektywy,
pokazanie detali.
GHOST i FLAT
Zdjecia typu "ghost" to zdjęcia produktu umieszczonego na niewidocznym manekinie. Obecnie jest to jedna z najlepszych form prezentacji odzieży. Oglądając tak zrobione zdjęcia klient może sobie wyobrazić jak będą wyglądać na ciele.
Zdjęcia typu "flat" to zdjęcia ubrań fotografowane na płasko. Kształ i formę nadaje im światłocień oraz staranne i symetryczne ułożenie produktu.
Obie formy bardzo dobrze nadają się do branży odzieżowej. Gwarantują powtarzalność i standaryzację zdjęć danej serii.
FOTOGRAFIA REKLAMOWA
To zdjęcie produktu przedstawiające produkt w sposób kreatywny. Ma za zadanie jeszcze bardziej pobudzić wyobraźnię potencjalnego klienta. Wyzwolić chęć posiadania danego produktu jak również utrwalić w pamięci markę, jej znak graficzny oraz rozpoznawalność. Dobry klient to klient powracający. W dobie zakupów internetowych granica pomiędzy dobrze wykonaną fotografią produktową i reklamową produktu zaciera się. Warto zainwestować w zdjęcia na stronę internetową. Dobrze wykonane zdjęcia nie tylko pokazują produkty potencjalnym klientom - dobre zdjęcia w znakomitej większości te produkty sprzedają.